פרסום בגוגל – ההבדל בין ממומן לאורגני

תוכן עניינים

רוצים לדעת מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לפרסום ממומן בגוגל, ובמה עדיף לכם להשקיע יותר? אם כן אז המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם.

רוצים לדעת מה ההבדלים בין פרסום ממומן לקידום אתרים אורגני? הגעתם למקום הנכון, שכן בדיוק בכך נדון במאמר זה. אך קודם כל יש לציין כי יש המון הבדלים שניתן לדון בהם, אבל במסגרת מאמר זה נסקור רק חלק מהם בקצרה, כדי שנספיק לדון גם בשאלה במה עדיף לבחור מבין השניים.

מה ההבדלים בין קידום אורגני לפרסום ממומן

ההבדל העיקרי בין קידום אורגני לפרסום בגוגל בתשלום, הוא בעצם התניית התשלום לגוגל לשם קבלת התוצאות מהקידום. למה הכוונה? שכדי לקבל חשיפה ומעורבות כמו לידים או מכירות מפרסום ממומן – אתם חייבים לשלם לגוגל כדי שתציג אתכם בתוצאות החיפוש. ובשנייה שתפסיקו לשלם לגוגל על מימון הקמפיין – היא בעצם תפסיק להציג אתכם בתוצאות החיפוש. ואילו במקרה של קידום אורגני איכותי ואפקטיבי, אתם יכולים לקבל חשיפה וכניסות אורגניות לאתר למשך שנים קדימה. כלומר, מבלי שתצטרכו לשלם לגוגל על החשיפה באף שלב, וגם אחרי שתפסיקו לשלם לחברה שעושה לכם קידום אורגני לאתר או לבצע את פעולות הקידום בעצמכם.

הבדל חשוב נוסף: תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות של פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל בתשלום: כאשר אתם עושים פרסום ממומן – אתם יכולים להתחיל לראות את התוצאות די מהר. וזאת שכן כדי להתחיל לראות תוצאות, מה שצריך לעשות זה ליצור את הקמפיין ולחכות שהוא יאושר ויעלה לאוויר. אמנם התוצאות בדרך כלל לא מגיעות באופן מידי, ולרוב הקמפיינים לוקח כמה ימים (ולפעמים אפילו כמה שבועות) כדי לצבור תאוצה ולהתחיל להיחשף מספיק כדי לקבל תוצאות, אבל עדיין בהשוואה לקידום אורגני אפשר לראות את התוצאות יחסית מהר מאוד.
קידום אתרים אורגני: בשונה מפרסום ממומן, לא כך הדבר בעת עשיית קידום אתרים אורגני בגוגל, בו צריך להיאזר בסבלנות עד שניתן יהיה לראות תוצאות. וזאת שכן לוקח לא מעט זמן לשכנע את האלגוריתם של גוגל שכדאי לו להציג דווקא את האתר שלנו מבין כל מיליוני האתרים האחרים בעולם. וחשוב מאוד לדעת זאת, כדי להימנע מאכזבות שנוצרות בשל חוסר תיאום ציפיות או אמונות שווא.
אז תוך כמה זמן תוכלו לראות את תוצאות הקידום האורגני? אם מדובר באתר חדש ובדומיין ללא וותק, זה יכול לקחת כמה חודשים ואפילו שנה עד שמתחילים לראות תוצאות, ולפעמים אפילו יותר. בעיקר אם מדובר בביטויים תחרותיים. ואילו אם יש לכם אתר וותיק, עם תוכן איכותי ומקורי, ובעל בסיס איכותי לקידום אורגני, בד”כ תוכלו להתחיל לראות את התוצאות מהר יותר.

מה עדיף – קידום אורגני או פרסום בגוגל בתשלום?

אם אתם רוצים לדעת על מה כדאי להשקיע יותר – על קידום אורגני או על פרסום ממומן – כדאי שתדעו שיש כמה דברים שכדאי שתיקחו בחשבון. כמו למשל האם אתם חייבים למכור סטוק מוצרים באופן מידי או שאתם מעוניינים דווקא ביצירת נכס שיניב לכם הכנסות לאורך זמן? אם אתם רוצים למכור משהו כאן ועכשיו – כנראה שיהיה כדאי שתתמקדו בפרסום ממומן. אך אם אתם מעדיפים להשקיע את תקציב השיווק שלכם על שיטה שתביא לכם מקסימום תוצאות בטווח הארוך – כדאי שתתמקדו בעיקר בקידום אתרים אורגני. תמיד אפשר גם לשלב בין שתי השיטות ולהגביר את התקציב והמאמצים היכן שהתוצאות מבטיחות יותר. בנוסף, חברת שיווק המספקת את שני השירותים הללו לרוב תוכל גם להכווין אתכם ולייעץ לכם מה הכי כדאי לעסק שלכם אם אינכם בטוחים.

מאמרים נוספים בנושא

קבלו מידע נוסף

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.