כיצד לחשב ROI בקידום ממומן בגוגל

תוכן עניינים

חשוב להשתמש במדידה ובייחוס בעת חישוב החזר ההשקעה עבור ניהול קמפיין ממומן בגוגל. חישוב ROI מפורט יותר ייתן לך תובנות יקרות ערך ויעזור לייעל את התוצאות שלך. להלן כמה טיפים לחישוב ROI שלך בקידום בחסות גוגל. נדון גם כיצד למדוד ביצועים לאורך זמן ארוך יותר. אהרון ברוקס הוא אסטרטג דיגיטלי וקופירייטר שעוזר לסוכנויות למצוא את קולם במרחב הפרסום הדיגיטלי.

מדידה

השיווק אינו שלם ללא מדידת ROI. זה מאפשר לך לקבוע איך ההשקעה שלך משפיעה על הביצועים העסקיים. ברוב המקרים, ROI נמדד במונחים של אחוזים. עם זאת, לא תמיד ניתן למדוד ROI במונחים של אחוזים. אתה צריך למדוד המרות בדף המטרה ואז להשוות את העלות לכל המרה. עם זאת, ROI הוא לא תמיד פשוט כמו שזה נשמע. אם האתר שלך לא מיטיב עבור SEO, מדידת ROI לא יכולה להיות רלוונטית עבורך.

ROI הוא היחס בין הרווח הנקי (מכירות נטו) לבין הוצאות הפרסום. זה מאפשר לך לקבוע אם קמפיינים Google Ads שלך עושים רווח. דוגמה פשוטה אחת: לחלק רווח נטו (רווח נטו) ועלות כוללת (עלויות של סחורה שנמכרת): אם מוצר הוא 100 דולר ומוכר ב-200 דולר, ה-ROI יהיה 50%. העלויות והיעדים של קמפיין השיווק של החברה יקבעו את ה-ROI שלה.

חנות גינה מקוונת רוצה להפיץ מודעות על מכסחות הדשא היוקרתיות החדשות שלה 1,000 $. בקמפיין הראשון, החברה הוציאה 1,000 דולר כדי לקדם את המוצר. שלושה מבקרים שמו את הפריט בעגלת הקניות שלהם. אחד מהם ביצע רכישה. החברה הוציאה 500 דולר על הקמפיין השני. 12 אנשים הוסיפו את הפריט לעגלות שלהם במהלך הקמפיין השני. שבעה אנשים רכשו את הפריט. השוואת נתונים חודשיים מקלה על חישוב ROI.

Google AdWords מציע אפשרות לעקוב אחר עלות ההמרה. מטר זה מאפשר לך לראות את העלות של כל לחיצה. מידע זה יכול לשמש לחישוב ROI לקמפיינים שלך Google Ads. Google AdWords מציע גם מגוון שלם של דיווחים, כולל שיעורי המרה ושיעורי המרה ממוצעים. באפשרותך לעקוב אחר לחיצות המספר שהובילו למכירה באמצעות העלות לכל לחיצה.

יש להשתמש במטרות העסקיות שלך כדי למדוד את ה-ROI שלך בקידום בחסות גוגל. ניתן לחשב ROI באמצעות מספר אמצעים כגון תעבורת אתרים, שיעור המרה ומספר כיווני חקירה. אם המודל העסקי שלך כרוך בשותפות, ניתן למדוד את ROI במונחים של מספר מבקרים באתר האינטרנט, בעל עסק יכול גם למדוד ROI על ידי מדידת תעבורת אתרים ושיעורי המרה.

משתנים

דרך טובה למדוד את ROI של קידום בחסות גוגל היא לעקוב אחר המרות. המרות הן פעולות שלקוחות נוקטים לאחר לחיצה על פרסומת. באמצעות מעקב המרה ו Google Analytics, אתה יכול לעקוב אחר אירועים אלה כדי לקבוע ROI של הקמפיין שלך. קמעונאים מחשיבים את ROI לאחד המדדים החשובים ביותר. זה עוזר לקבוע את ההשפעה הכוללת של מסעות הפרסום שלך בגוגל אדס. להלן מספר דוגמאות לאופן שבו ניתן למדוד את ROI:

כדי להפוך חישוב ROI למדויק יותר, לשקול ייחוס. למרות שרוב מערכות הייחוס נותנות רק מבט מוגבל על התנהגות הלקוח, קמפיינים נמדדים כראוי יספקו תמונה טובה יותר של ROI שלך. המשווקים בדרך כלל עוצרים קמפיינים שלא מייצרים הכנסות ובמקום זאת מתמקדים בהגברת המודעות למותג או ביצירת כיווני חקירה. זה מביא לפחות הכנסות לשאר הקמפיינים.

בעת חישוב ROI של קידום בחסות גוגל, אתה יכול להשתמש בייחוס לקשר נקודות מגע מסוימות למכירות בפועל. קודי מעקב אינם מושלמים ואולי לא תוכל לעקוב אחר אינטראקציות מסוימות. עליך לזהות את נקודות המגע שבהן משתמשים מתקשרים עם האתר או המוצרים שלך כדי להשתמש בייחוס. אתה יכול לעשות את זה על ידי יצירת מודל ייחוס גרנולרי.

בהתבסס על המוצר או השירות שאתם מוכרים, חישובי ROI צריכים לכלול ערך לכל החיים של הלקוח (CLV). מדד זה מבוסס על כמה מהלקוחות שרכשת מהפרסומת. אם אתה מוכר מוצרים יוקרתיים, מחזור המכירות יהיה ארוך יותר מאשר עם מוצר זול יותר. ROI של מוצר יקר יהיה נמוך יותר אם הוא מכוון לסטודנטים בקולג ‘. זה נכון גם לגבי מובילי תערוכת המסחר.

כאשר משתמשים ב ־ Google analytics, ניתן למדוד כמה פעמים הוצגה פרסומת מסוימת באתר או בדף מדיה חברתית. מספר האנשים שמגיבים יכול לשמש למדידת ROI של הקידומים הממומנים Google שלך. כתובת ייחודית דומה לדף נחיתה מותאם אישית, ומספר טלפון מיוחד של גוגל ניתן להדפסה על מוצרי קידום מכירות. Google Analytics יראה לך ספירות ותוצאות מפורטות.

ייחוס

כאשר מתחילים בקמפיין בחסות גוגל, השאלה הנפוצה ביותר שמשווקים שואלים היא איך לחשב ROI. בעוד שהתשובה לשאלה זו תשתנה בהתאם לעסק, כלל האצבע הכללי הוא להכפיל את עלות הרכישה הכוללת שלך בהמרות המספרים. Multi-Touch Replication, אשר נותן יותר משקל נקודות המגע הראשונות והאחרונות במסע הלקוח, הוא אפשרות אחרת. זה נותן למשווקים מבט הוליסטי על תוכנית השיווק שלהם. זה מראה כמה לקוחות הוצגו לפני שהם ביצעו רכישה.

ROI היא דרך למדוד את הערך של קמפיין פרסום. שימוש בפיקסלי המרה או כתובות מותאמות אישית כדי למדוד תעבורת אתרים היא הדרך הקלה ביותר לחשב ROI. כלים אלה מאפשרים למפרסמים לעקוב אחר כמה עולה כל פרסומת ומספר המרות שהיא יוצרת. ROI מתבטאת פעמים רבות באחוזים. למידע נוסף על אופן פעולתו של ROI, תוכלו להיוועץ בתיעוד של גוגל. לדוגמה, FlyTeVu, סוכנות שיווק בידור בנאשוויל, משתמשת בכלי לניהול קשרי לקוחות כדי לעקוב אחר יעילות הקמפיינים שלה.

היחס של עלות כוללת לרווח נטו הוא ROI של העסק. מטרי זה יעזור להם לקבוע אם קמפיין Google Ads כבר הצליח. ROI יכול גם לעזור להם להקצות את התקציב החודשי שלהם בתבונה. קמפיין עם ROI גבוה מועדף לאחד עם ROI נמוך. מטרי זה חשוב מאוד להערכת ROI של Google בחסות קידום. קמפיין ROI גבוה הוא טוב יותר מאשר נמוך אחד המבוסס על יעדי ההמרה.

המידע שנאסף יכול לשמש למדידת ROI ולהערכת יעילותן של אסטרטגיות שיווק שונות. ROI מסייע למשווקים להבין איזה קמפיין מייצר את מירב ההמרה עבורם, ואיזה מהם צריך להשתפר. זה גם מאפשר להם להשוות אסטרטגיות שיווק שונות כדי לגלות מה עובד ומי לא. הדבר החשוב ביותר הוא לגלות מה עובד בשבילך עסקים! אם אתה רוצה להגדיל את ה-ROI שלך, אל תבזבז זמן או מאמץ!

פרספקטיבה לטווח ארוך

על מנת לקבל החלטות מושכלות שעליהן בחרה גוגל לקדם, חשוב להבין כיצד לחשב את התשואה על ההשקעה (ROI). ROI מתייחס לכמות הרווח שהפרויקט מייצר. היא מחושבת על ידי השוואת העלות הכוללת של פרויקט עם ההכנסות שהרוויחו. אוון הכל-יכול, סרט שהיה בעל ROI נמוך, הרוויח 484 מיליון דולר בשנת 2003. בסרט כיכב סטיב קארל (Steve Carell) והוא היה כישלון למרות שהרוויח הון על יציאתו לאקרנים.

כאשר מחשבים ROI, אתה צריך להסתכל על הקמפיין שלך מנקודת מבט לטווח ארוך. ROI מאפשר לך להעריך את יעילות הקמפיינים שלך לאורך זמן ויכול לשמש לתכנון קמפיינים עתידיים. ROI גבוה אומר שהקמפיין שלך הוא הצלחה ועשיית כסף. אולם ROI נמוך מצביע על כך שמאמצי הקמפיין אינם פועלים כמתוכנן.

אותה נוסחה יכולה להיות מיושמת בכל ערוץ שיווק. כדי לקבוע ROI של אסטרטגיה, אתה יכול להשתמש בנוסחה. ראשית, להחסיר את סך ההשקעה מההכנסות שנוצרו. לאחר מכן, לחלק את ההכנסות שנוצרו על ידי הקמפיין על ידי ההשקעה הכוללת, ולהכפיל את התוצאה ב 100. תכנון לכל קמפיין שיווק דורש שתיקח פרספקטיבה לטווח ארוך על ROI. ה-ROI יעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי הסוג והמשך של השיווק שאתה רוצה. אולי כדאי לך לשקול מחדש את אסטרטגיית השיווק שלך אם קמפיין לא מצליח לייצר את התוצאות הרצויות בתוך כמה חודשים. עדיף להיות גמיש עם האסטרטגיה שלך מאשר לנטוש אותה.

בעוד קידומים בחסות גוגל יכולים לספק לך ROI גבוה בטווח הקצר, הם לא ערוץ השיווק היחיד למדוד את התשואה שלך על השקעה. ROI שלך יכול גם לכלול משאבים לא כספיים אתה משתמש כדי לקדם את הקמפיין שלך. חברת תוכנה עשויה להמשיך ליצור סרטונים שיציגו את המוצר שלה. במקום לשכור מישהו ליצור תוכן, החברה עשויה לשכור צד שלישי, כגון אתר אינטרנט או חברת הפקות וידאו. צד שלישי יכול להיות דרך נהדרת לשחרר את הצוות שלך, אבל תהיה לו החזר נמוך על השקעה.

מאמרים נוספים בנושא

קבלו מידע נוסף

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.